مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 مرداد 1402 ساعت 14:512023-08-13اقتصادي

چرا جامعه چین در طول تاریخ تمایلی به ایجاد دموکراسی نداشته؟


شرایط مناسب اقلیمی و اقتصاد پر رونق داخلی، چین را به جست جو در خارج از مرزها و مناطق دیگر و تبادل کالا و اندیشه ها بی نیاز کرد و این خود دلیلی بر انزوا گرایی جامعه چینی و تداوم اندیشه های سنتی در طول تاریخ این کشور بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ امروزه اگر بخواهیم در هر بعدی از مسائل جهانی تفکر کنیم نام چین در صدر این مسائل مطرح می شود.

تجارت جهانی، مسائل سیاسی و معاهدات بین المللی از جمله فعالیت های چین در عرصه جهانی است.

در چند دهه گذشته چین به خوبی توانسته خود را از انزوای خود انگیخته تاریخی بیرون کشیده و یکی از پایه های اصلی شبکه جهانی شدن، صنعت و تجارت باشد.

جمهوری خلق چین که از سال 1949 رسما توسط مائو به عنوان دولت مرکزی و حاکم چین اعلام وجود کرد، تا امروز توانسته شبکه قدرت و حاکمیت خود را بر پیکره کشور چین اعمال کند.

دومین قدرت اقتصادی و یکی از بزرگترین قدرت های نظامی جهان بعد از پیوستن به سازمان تجارت جهانی در سال 2001 خود را به یکی از بزرگ ترین و اثرگذارترین کشورهای جهان بدل کرده اما به موازات در هم تنیدگی این کشور با نظام بین الملل تقاضای اجتماعی برای گسترش ارتباطات جهانی در میان جامعه چین بیشتر شده است.

در طول تاریخ چین تمایل بسیاری به تمایز فرهنگی خود با دیگر اقوام و ملت ها داشته و مرز میان چین و مردم ساکن اطراف آن را بیشتر ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا جامعه چین در طول تاریخ تمایلی به ایجاد دموکراسی نداشته؟

چرا جامعه چین در طول تاریخ تمایلی به ایجاد دموکراسی نداشته؟