مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 مرداد 1402 ساعت 10:162023-08-19اجتماعي

کمبود یک هزار و 500 کلاس درس در استان قم نسبت به میانگین کشوری


 احمدرضا اجتهادی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار کرد: سی و هفتمین اجلاس روسا و مدیران آموزش و پرورش کشور از بیست و پنجم تا بیست و هفتم مرداد ماه به صورت وبیناری و با شعار معلم تمدن ساز، مدرسه اثربخش، ایران قوی در همه استان ها از جمله استان قم برگزار شد.

 وی افزود: یکی از مهمترین مولفه ها و عوامل موثر در تبلور و اجرایی شدن عبارت مدرسه اثر بخش که در شعار این اجلاس آمده، هویت بخشی به کالبد و فضاهای آموزشی است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان ادامه داد: فضاهای آموزشی باید به معنای واقعی، تجلی بخش هویت اسلامی، فرهنگ متمدن ایرانی و البته جاذب برای دانش آموزان و بهره برداران باشد و از این رو ضروریست تا این مهم به صورت مرحله به مرحله پیگیری شود تا مدارس تحولی به لحاظ فضا شکل بگیرند.

 اجتهادی اضافه کرد: در این باره می توان به مواردی مانند مسجدمحور شدن نمازخانه های مدارس، دومنظوره سازی مدارس در راستای اهداف پدافند غیرعامل، امکان بهره برداری از مدارس و فضاهای ورزشی آن ها در ساعات غیر آموزشی توسط مردم، استفاده از مصالح سنتی همچون آجر و کاشی در نما و نازک کاری و پیش بینی امکان خودکفایی مدارس اشاره کرد تا از طریق آن ها، اثربخشی مدارس را به شکل مناسبی بهبود داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمبود یک هزار و 500 کلاس درس در استان قم نسبت به میانگین کشوری

کمبود یک هزار و 500 کلاس درس در استان قم نسبت به میانگین کشوری