مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 مرداد 1402 ساعت 08:402023-07-31بين الملل

رکوردهای هوانیروز ارتش در عملیات مرصاد+ آمار و ارقام


هوانیروز ارتش در سرکوب ستون زرهی و نیروهای منافقین نقش مهمی را در عملیات مرصاد ایفا کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، بعد از پذیرش قطعنامه 598 شورای امنیت سازمان ملل در تاریخ 27 تیرماه 1367 از سوی ایران سازمان منافقین با موافقت صدام حسین رییس جمهور وقت عراق اقدام به اجرای طرح عملیات فروغ جاویدان علیه ایران نمود، ارتش عراق در پشتیبانی از منافقین در ساعت 14:30 روز سوم مرداد 1367 آتش سنگین توپخانه خود را در محور سرپل ذهاب آغاز کرد و هواپیماهای عراقی پوشش لازم را برای حرکت منافقین فراهم کردند.

نیروهای منافقین در ساعت 15:30 حرکت خود را به خاک ایران شروع کرده و در ساعت 18:30 نخستین تانک ها و نفربرهای منافقین به شهر کرند غرب وارد شدند و حدود ساعت 20:30 شهر اسلام آباد را به تصرف خود درآوردند.

منافقین بعد از کشتار عده ای بی گناه در شهر اسلام آباد به طرف کرمانشاه حرکت کردند و به دلیل فرار مردم اسلام آباد به طرف کرمانشاه و برخورد اتفاقی با نیروهایی از لشگر بدر حرکت آن ها متوقف شد.

  سپهبد شهید علی صیاد شیرازی   ورود شبانه شکارچی منافقین به منطقه کرمانشاه در روز چهارم مردادماه 1367 شهید صیاد شیرازی به نمایندگی از حضرت امام خمینی (ره) شبانه وارد کرمانشاه شد و فرماندهی بخشی از بالگردهای هوانیروز را برعهده گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رکوردهای هوانیروز ارتش در عملیات مرصاد+ آمار و ارقام

رکوردهای هوانیروز ارتش در عملیات مرصاد+ آمار و ارقام