مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 مرداد 1402 ساعت 13:402023-08-20اجتماعي

138 هزار مورد آزمون کیفیت آب شرب در استان قزوین انجام شد


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین گفت: برای کنترل کیفیت و سلامت آب شرب از ابتدای سال جاری تاکنون 138هزار مورد آزمون های سنجش کیفیت آب آشامیدنی در شهرها و روستاهای استان انجام شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، داراب بیرنوندی با اشاره به اهمیت کنترل کیفیت و سلامت آب شرب، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 138 هزار مورد آزمون های گوناگون سنجش کیفیت آب آشامیدنی اعم از میکروبی، کلرسنجی و سایر آزمون های مربوطه در شهرها و روستاهای استان انجام شده که نشان از سلامت آب مورد استفاده مردم است.

وی در ادامه بیان کرد: آزمون های باکتریولوژی، کلرسنجی، کدورت سنجی، HPC و فلزات سنگین به طور مستمر از آب آشامیدنی مصرفی مردم انجام شده و سنجش جداگانه ای نیز از سوی دانشگاه علوم پزشکی صورت می گیرد که نتایج مشابهی داشته است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین اهمیت شستشوی مخازن را از موارد مهم بهداشت آب برشمرد و یادآور شد: بر اساس نتایج حاصل از طرح پایش در سال گذشته، تعداد 400 باب مخزن آب نیز مورد شستشو و گندزدایی قرار گرفته است.

وی افزود: تأمین آب آشامیدنی با رعایت تمامی استانداردهای لازم صورت می گیرد و در این راستا گواهی نامه برنامه ایمنی آب در سه شهر قزوین، آبیک و الوند و 2 مجتمع روستایی شهید رجایی و شهید الهیاری نیز اخذ شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

138 هزار مورد آزمون کیفیت آب شرب در استان قزوین انجام شد

138 هزار مورد آزمون کیفیت آب شرب در استان قزوین انجام شد