مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 مرداد 1402 ساعت 09:412023-07-23سياسي

وظایف حکومت در آینه سخنان سیدالشهداء(ع)


مکتب حسینی درس ها و پیام های زیادی برای محبان و پیروان امام آزادگان و سرور شهیدان دارد، و یکی از درس های مهم آن درس سیاست و حکمرانی مطلوب اسلامی است.

- پایگاه خبری جماران: مکتب حسینی، مدرسه جامع اسلام شناسی و انسان سازی است، مدرسه ای که در آن اسلام شناسان و سخنگویان اسلام از اعتقادات اسلامی و تعالیم اخلاقی اسلام سخن میگویند و احکام شرعی را برای مخاطبان خود بیان میکنند و شاگردان این مدرسه و شرکت کنندگان در مجالس حسینی و برپادارندگان عزای سرور شهیدان و امام آزادگان، درسها می آموزند و میکوشند تا مسلمان حقیقی و شیعه واقعی گردند.

مجالس عزاداری باید به چنین مدرسه و مرکز هدایت و تربیتی تبدیل شوند، همان که امام خمینی ترسیم کرده است: مجالس که ما برپا میکنیم به اسم روضه خوانی، همه اش اخلاق و عقاید است، آخر منبر هم مظلومیت آن شهیدی که در راه دینداری فداکاری کرد گوش زد مردم میکنند و این یکی از برکاتی است که تاکنون مذهب شیعه و احکام آنها را نگهداری کرده، در صورتی که اینها، کاملاً در اقلیت بودند.

(کشف اسرار، ص 123) در این توصیف و چشم انداز، مدرسه و مجالس حسینی تنها مجلس ذکر مصیبت نیست، گرچه اشقیای سقوط کرده به اسفل سافلین، بدترین جنایات و درنده خوییها و پستی ها را در حق شریف ترین انسانها روا داشتند و اگر بر آن مصائب خون گریسته شود سزاس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وظایف حکومت در آینه سخنان سیدالشهداء(ع)

وظایف حکومت در آینه سخنان سیدالشهداء(ع)