مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 مرداد 1402 ساعت 13:402023-07-31سياسي

روایت جنگلبان نمونه ملی از نجات یک نسل با ایثار جان


«پرویز سلیمانی» جوان 40 ساله خرم آبادی توسط هیات داوران استانی و ملی به عنوان جنگلبان نمونه کشوری انتخاب شد، منتخبی که خدمت با عشق و علاقه را رمز ماندگاری و فعالیت در این عرصه پر تنش اما شیرین دانسته و نجات نسل بعدی را در گرو حفظ طبیعت می داند.

- خبرگزاری فارس لرستان- پریسا قربانی نژاد؛ در تقویم جهانی 31 ژوییه مصادف با نهم مردادماه به عنوان روز جنگلبان نام گذاری شده است، روزی برای پاسداشت از زحمات انسان هایی که گاهی جان را در کف دست گرفته و برای محافظت از میراث طبیعی شبانه روز تلاش می کنند.

جنگلبان با تعلق خاطری که به عرصه ملی و میراث ارزشمند طبیعت دارد، همچون ایثارگران گمنام در مناطق سخت و صعب العبور خدمت کرده و بارها با گذشتن از جان، مانع سودجویی و آسیب رساندن برخی افراد به منابع طبیعی شده است.

جنگلبانی از دور، کاری راحت و بی دغدغه و گذراندن وقت در طبیعت  است، اما از نزدیک امری بس دشوار و بازی با خطر است، چرا که گاهی جنگلبان می سوزد تا برگی از شاخه یک درخت نسوزد، گاهی جان می دهد تا حیوانی طعمه خودخواهی نشود و گاهی مجروح می شود تا حریم امن دیگران مخدوش نشود.

بدون تردید جنگلبان ها در خط مقدم محافظت از منابع طبیعی و ملی هستند، مدافعانی که در شرایط سخت و طاقت فرسا جان خود را سپر قرار داده تا ذره ای از میراث گرانبهای این مرز و بو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روایت جنگلبان نمونه ملی از نجات یک نسل با ایثار جان

روایت جنگلبان نمونه ملی از نجات یک نسل با ایثار جان