مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 13 مرداد 1402 ساعت 12:352023-08-04بين الملل

کشف یک غول گازی به اندازه سیاره مشتری


یک گروه بین المللی از دانشمندان، یک سیاره غیرعادی به اندازه مشتری را کشف کرده اند که به دور ستاره ای کم جرم می چرخد و شاید بتواند فرصتی را برای اکتشاف در مورد سیارات مشابه فراهم کند.

- یک گروه بین المللی از دانشمندان، یک سیاره غیرعادی به اندازه مشتری را کشف کرده اند که به دور ستاره ای کم جرم می چرخد و شاید بتواند فرصتی را برای اکتشاف در مورد سیارات مشابه فراهم کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از ساینس دیلی، غول گازی موسوم به TOI-4860 b که به تازگی کشف شده است، به دو دلیل یک سیاره غیرمعمول به شمار می رود.

یکی این که انتظار نمی رود ستاره هایی با جرم کم میزبان سیاراتی مانند مشتری باشند و دیگری این که به نظر می رسد این سیاره از عناصر سنگین غنی شده است.

این سیاره در ابتدا با استفاده از ماهواره نقشه بردار فراخورشیدی گذران یا تس (TESS) ناسا به صورت یک نقطه روشن در حین عبور از مقابل ستاره میزبان خود شناسایی شد اما آن داده ها به تنهایی برای تأیید آن به عنوان یک سیاره کافی نبودند.

یک گروه بین المللی از ستاره شناسان به سرپرستی ستاره شناسان دانشگاه بیرمنگام (University of Birmingham)، از رصدخانه SPECULOOS واقع در صحرای آتاکاما در شیلی، برای اندازه گیری سیگنال سیاره ای در چندین طول موج و تایید ماهیت سیاره استفاده کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف یک غول گازی به اندازه سیاره مشتری

کشف یک غول گازی به اندازه سیاره مشتری