مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 مرداد 1402 ساعت 08:052023-08-19اقتصادي

100 هکتار شالیزار مازندران بدون مصرف آفتکش کشت شد


مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت:با همکاری 46 کشاورز در شهرستان ها حدود 100 هکتار بدون مصرف آفتکش کشت برنج انجام شد که در کشت دوم حدود 40 هکتار در مرحله اجرا قرار دارد.

- فرید بیگی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ساری، درباره اهمیت قرنطینه محصولات کشاورزی در واردات و صادرات گفت: قرنطینه یکی از چندین وظایف مهم حفظ نباتات است که به دو دسته داخلی و بین المللی تقسیم می شوند.

وی با بیان اینکه تمام محموله هایی که وارد کشور می شود مورد رصد و پایش قرار می گیرد تا آفت و بیماری وارد کشور نشود، ادامه داد: سه مرکز قرنطینه ای شامل امیرآباد، نوشهر و فریدونکنار در شمال کشور داریم که همکاران ما به صورت شبانه روزی رصد و پایش دارند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: یکسری بیمارگرها و آفات در سایر استان ها داریم که باید مورد پایش قرار بگیرند.

این مسؤول اضافه کرد: به مردم توصیه می کنیم به هیچ عنوان نهال مرکبات را از خارج استان وارد استان مازندران نکنند چراکه ممکن است بیمارگرها وارد شمال کشور شود.

بیگی با اشاره به اینکه ملزم هستیم بستر مناسب برای توسعه محصول سالم و دسترسی آن را برای مردم فراهم کنیم، گفت: به همین منظور باید رصد و پایش دقیقی را برای آفتکش ها انجام دهیم  در تمام زنجیره های تولید یکسری آلاین


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

100 هکتار شالیزار مازندران بدون مصرف آفتکش کشت شد

100 هکتار شالیزار مازندران بدون مصرف آفتکش کشت شد