مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 مرداد 1402 ساعت 14:202023-07-29سياسي

روایتی از دوقرن قدمت حسینیه «آسید جمال»


محرم برای مردم قزوین مملو از آیین های سنتی و دیرینه ای است که هرکدام از آنها فرهنگی خاص اما هدفی مشترک به نام ترویج فرهنگ آزادگی و مکتب عاشورا را در خود جای داده اند.

- خبرگزاری مهر ، گروه استان ها - مطهره میرزایی: محرم برای خیلی از بانوان قزوینی تداعی گر حسینیه آقاسیدجمال و مراسم سنتی و زیبای آن است.

به رسم هرساله مردم از مناطق مختلفی برای حضور در این مراسم حاضر می شوند، کوچه از چند جهت به حسینیه منتهی می شود و از تمام جهات مهمانان مختلفی سوی حسینیه حرکت می‎ کنند.

یکی از مسیرهای منتهی به حسینیه را گویی بازاریان گرفته اند و از صبح علی الطلوع بساطشان را پهن کرده اند اما کالاهایی که در این بازار می رسند اندکی خاص و متفاوت هستند.

میوه و لیوان عمده ترین کالاهای این بازار متفاوت را شامل می شود.

تعدادی از خانم های چادری سیب گلاب می خرند و از همان ابتدای کوچه سیب را نذر روضه می کنند و برخی از مهمانان که حاجتی دارند یا حاجت خود را از همین حسینیه گرفته اند از آقای دست فروش لیوان و استکان چای روضه خریداری می کنند.

چند دست موکت اطراف ورودی پهن شده و تعدادی از مهمانان روی موکت ها نشسته اند صدای زیارت عاشورا تا کوچه های اطراف هم می آمد، پرچم های قامت دار تمام ساختمان را پوشانده اند، گویی تعدادی از مهمانان کارمندان ادارات و شرکت های مختلف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روایتی از دوقرن قدمت حسینیه «آسید جمال»

روایتی از دوقرن قدمت حسینیه «آسید جمال»