مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 مرداد 1402 ساعت 18:052023-08-21سياسي

مجمع اخوت مساجد کشورهای اسلامی راه اندازی شد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، حجت الاسلام والمسلمین کمال الدین خداداده امروز در نخستین اجلاسیه بین المللی مساجد جهان اسلام که به همت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور در مسجد مقدس جمکران برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: سالروز به آتش کشیده شدن مسجدالاقصی که جزو مساجد اربعه ماست باعث شد که به پیشنهاد ایران اسلامی، روز 30 مرداد به عنوان روز جهانی مساجد نام گذاری شود.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه رفیع مسجد در فرهنگ اسلامی گفت: از صدر اسلام تاکنون مسجد نقش ویژه ای در جامعه اسلامی داشته است، کما این که زندگی امام زمان(عج) در مسجد سهله و محل حکمرانی حضرت در مسجد کوفه نشان می دهد که در فرهنگ مهدویت ، مسجد چقدر مهم و کلیدی است.

رییس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور با بیان اینکه مساجد تنها تشکیلاتی هستند که هیچ مرزی ندارند و محور جامعه ایمانی در کشورهای اسلامی به شمار می روند گفت: حقیقتاً مسجد نظیری ندارد و اگر مدل دیگری برای انسان سازی و تربیت و طهارت جامعه و محلات بود، حتماً خدای متعال آن را به ما ارایه می کرد.

خداداده با بیان اینکه ما مدل مسجد و مدل مسجدی را از پیامبران الهی و به خصوص رسول اکرم(ص) الگوبرداری کردیم و از این ابرتشکیلات ، برکات و آثار فراوانی را مشاهده کرده ایم گفت: ما در مساجد برای تما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مجمع اخوت مساجد کشورهای اسلامی راه اندازی شد

مجمع اخوت مساجد کشورهای اسلامی راه اندازی شد