مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 مرداد 1402 ساعت 09:552023-08-07حوادث

شهروندان مراقب دریافت پیامک جعلی توقیف خودرو باشند


رییس پلیس فتا فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: مجرمان سایبری با ارسال پیامک برای مالکین خودرو، آن ها را به سایت ها و درگاه های بدون مجوز و جعلی هدایت کرده و اقدام به برداشت از حساب شهروندان می کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اصفهان، سید مصطفی مرتضوی رییس پلیس فتا فرمانده انتظامی استان اصفهان اظهار داشت: مجرمان سایبری با ارسال پیامکی با محتوایی مبنی بر اینکه حکم توقیف خودروی شما در سامانه ابلاغیه الکترونیکی ثبت شد، از شهروندان می خواهند وارد سایتی به نام ابلاغیه الکترونیکی که برای آنان ارسال می کنند و یا آدرس اینترنتی جعلی شوند.

وی گفت: این سایت جعلی به شکل سامانه خدمات الکترونیک قضایی شبیه سازی شده است و ابتدا برای ورود به سایت کد ملی را از کاربر دریافت می کند.

مرتضوی افزود: سایت جعلی از کاربر می خواهد فیلترشکن گوشی خود را روشن کرده و بابت هزینه اطلاع رسانی از طریق درگاه بانکی مبلغ 20 هزار ریال به حساب آن ها واریز کند که با ورود کاربر به این درگاه جعلی اطلاعات کارت بانکی وی به سرقت رفته و نسبت به برداشت از حساب او توسط افرد سودجو و کلاهبردار اقدام می شود.

 رییس پلیس فتا فرمانده انتظامی استان اصفهان به شهروندان توصیه کرد برای دسترسی به سایت ها و سامانه های دولتی نیازی به فعال بودن فیلترشکن نیست و سایت ها و سامانه هایی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شهروندان مراقب دریافت پیامک جعلی توقیف خودرو باشند

شهروندان مراقب دریافت پیامک جعلی توقیف خودرو باشند