مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 12 مرداد 1402 ساعت 09:252023-08-03سياسي

جشن ملی پسته در پنج نقطه رفسنجان برگزار می شود


فرماندار رفسنجان از برپایی هفتمین آیین جشن ملی پسته در پنج نقطه از شهرستان یعنی شهرهای جوادیه الهیه، صفاییه، کشکوییه، کبوترخان و نیز خانه حاج آقا علی رفسنجان (بزرگترین خانه خشتی جهان) در اواخر شهریورماه خبر داد.

- ایسنا/کرمان فرماندار رفسنجان از برپایی هفتمین آیین جشن ملی پسته در پنج نقطه از شهرستان یعنی شهرهای جوادیه الهیه، صفاییه، کشکوییه، کبوترخان و نیز خانه حاج آقا علی رفسنجان (بزرگترین خانه خشتی جهان) در اواخر شهریورماه خبر داد.

حسین رضایی شامگاه 11 مردادماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ثبت ملی پسته به نام رفسنجان به این دلیل است که از دیرباز این محصول ارزآور در رفسنجان تولید می شود.

بخش عمده محصول پسته کشور در 80 هزار هکتار باغ شهرستان رفسنجان تولید می شود.

وی وجود درخت 1500 ساله پسته و تعدادی درختان بین 100 تا 400 ساله پسته در رفسنجان را از دلایل دیگر این ثبت ملی دانست و افزود: عمده صادرات پسته نیز در این شهرستان است ضمن این که ارقام پسته به نام های اکبری، احمد آقایی، اوحدی و رضایی در کشور در ایام قدیم در رفسنجان تولید و به نام های افراد موثر در فرآوری ارقام نامگذاری شده است.

فرماندار رفسنجان بیان کرد: ثبت ملی پسته به نام رفسنجان با همکاری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جشن ملی پسته در پنج نقطه رفسنجان برگزار می شود

جشن ملی پسته در پنج نقطه رفسنجان برگزار می شود