مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 مرداد 1402 ساعت 00:152023-08-14بين الملل

دیپلمات ایرانی: ایران و چین به عنوان دو تمدن بزرگ آسیایی همکاری طولانی باهم دارند


سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین گفت، هزاران سال است که ایران و چین به عنوان دو تمدن بزرگ مبادلات و همکاری های طولانی مدت دارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین روز دوشنبه گفت، هزاران سال است که ایران و چین به عنوان دو تمدن بزرگ آسیایی با یکدیگر مبادلات و همکاری های طولانی مدت داشته اند و این ارتباط در ارتقای رشد اقتصادی موثر بوده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازوبگاه گلوبال تایمز ، محسن بختیار سفیر جمهوری اسلامی ایران اخیرا به همراه دیپلمات های کشورهای دیگر از سین کیانگ دیدن کرد و شاهد نحوه زندگی مردم در این منطقه بود.

به گفته این دیپلمات ایرانی، ایران می تواند در چارچوب طرح کمربند و جاده  که چین پیشنهاد کرد از مزیت های تاریخی برای گسترش همکاری ها برای تسهیل در حمل و نقل کالا استفاده کنند.

جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین که روابطی به طول تاریخ و مبتنی بر مشترکات فراوان فرهنگی و تمدنی دارند، در سال 1401 گامهای بلند دیگری درمسیر گسترش مناسبات دوستانه و همکاری راهبردی برداشتند که نقطه اوج آن سفر  آیت الله سید ابراهیم رییسی،  رییس جمهور ایران به پکن بود.

  بختیار در ادامه  یادآور شد: هزاران سال است که ایران و چین به عنوان دو تمدن بزرگ آسیایی با یکدیگر مبادلات و همکاری های طولانی مدت داشته اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیپلمات ایرانی: ایران و چین به عنوان دو تمدن بزرگ آسیایی همکاری طولانی باهم دارند

دیپلمات ایرانی: ایران و چین به عنوان دو تمدن بزرگ آسیایی همکاری طولانی باهم دارند