مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 مرداد 1402 ساعت 08:402023-08-08اجتماعي

حرمت و منزلت آب در گذشته اردستان


از آنجایی که آب از اصلی ترین عوامل زندگی انسان هاست و از ابتدا مدیریت آن لازم بوده، مدیریت زیست محیطی منابع آب در گذشته اردستان وجود داشته است.

- آب مایه حیات است.

این مفهوم از دوران کودکی به ما آموخته شده، ولی به نظر می رسد تنها در سال های اخیر است که متوجه اهمیت آن در زندگی خود شده ایم.

از آنجایی که آب از اصلی ترین عوامل زندگی انسان هاست و از ابتدا مدیریت آن لازم بوده، مدیریت زیست محیطی منابع آب در گذشته شهرستان اردستان، وجود داشته است.

آب در شهرستان اردستان همواره از اهمیت فراوانی برخوردار بوده است و قدیمی های اردستان با بینش طبیعی خود آب را به عنوان اصلی ترین عناصر موجود در طبیعت سرمنشأ حیات می دانستند.

از زمان های گذشته قنات ها یکی از مهم ترین روش های بهره برداری از آب های زیرزمینی به حساب آمده و سهم مهمی از آب کشاورزی را به خود اختصاص داده بودند.

آب کشاورزی در شهر اردستان از گذشته تاکنون از 16 رشته قنات دائمی تأمین می شود که از مهم ترین آن می توانیم به قنات دوطبقه، ارونه، باب الرحی، خسروشاه، فیض آباد و.

اشاره کرد، اما در چند دهه اخیر کاهش بارش های جوی، استحصال بی رویه آب از منابع زیرزمینی از طریق چاه ها و پایین رفتن سطح آب زیرزمینی، خشک شدن یا کاهش آبدهی آنها موجب شده که سهم قنات در تأمین آب کشاورزی به شدت کاهش یابد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حرمت و منزلت آب در گذشته اردستان

حرمت و منزلت آب در گذشته اردستان