مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 19 مرداد 1402 ساعت 00:552023-08-09سياسي

وعده رییسی به بجنوردی ها در آستانه تحقق/ پساب به پتروشیمی می رود


انتقال پساب بجنورد به پتروشیمی این شهر یکی از دستورات مهم رییس جمهور در سفر به خراسان شمالی بود و اینک این پروژه مسیر خود را با سرعت طی می کند.

- خبرگزاری مهر ؛ گروه استان ها: تیر ماه سال گذشته بود که حجت الاسلام رییسی با تیم همراه به خراسان شمالی سفر کرد؛ رییس جمهور در یکی از بازدیدهای خود به پتروشیمی خراسان رفت تا عملکرد این مجموعه را مورد بررسی قرار دهد.

در این بازرسی نکته مهمی توجه ها را جلب کرد؛ استفاده پتروشیمی از آب های با کیفیت چاه های موجود از یک سو و هدر رفتن پساب بجنورد از سوی دیگر؛ این در حالی بود که آب بجنورد هم اکنون از سد شیرین دره که مخصوص کشاورزی تعبیه شده تأمین می شود و همین امر سبب شده آب شرب شهروندان بد طعم و بد بو باشد.

رییس جمهور در این بازدید با تاکید بر اینکه حل این مشکل مدیریتی است، گفت: باید انتقال پساب به پتروشیمی انجام شود.

این دستور که می تواند بخش قابل توجهی از مشکلات آب شرب شهر و خصوصاً روستاهای اطراف را حل کند، از همان ابتدا مورد مطالبه مردم قرار گرفت.

طی این یک سال اتفاقات متعددی پیرامون این دستور رقم خورد؛ مجموعه پتروشیمی پروژه انتقال پساب و ساخت تصفیه خانه را کلید زد اما یک مشکل اساسی در این بین وجود داشت و آن هم عدم توافق پتروشیمی و وزارت نیرو بر سر قیمت فروش پساب بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وعده رییسی به بجنوردی ها در آستانه تحقق/ پساب به پتروشیمی می رود

وعده رییسی به بجنوردی ها در آستانه تحقق/ پساب به پتروشیمی می رود