مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 5 مرداد 1402 ساعت 18:502023-07-27سياسي

مراسم عزای تاسوعا حسینی در گرگان برگزار شد


همزمان با تاسوعای حسینی، برنامه تجمع و حرکت بزرگ دسته های عزاداری در شهر گرگان همراه با سینه زنی و زنجیرزنی سنتی برگزار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر اظهار کرد: برنامه تجمع و حرکت دسته های عزاداری گرگان امروز برگزار شد و این برنامه ها فردا جمعه همزمان با روز عاشورا هم اجرایی می شود.

رییس شورای هیئت های مذهبی شهرستان گرگان گفت: دسته های عزاداری گرگان هم در شب و هم در روز تاسوعا و عاشورا فعالیت گسترده دارند.

وی ادامه داد: دسته های عزاداری گرگان در شب تاسوعا و عاشورا حسینی از مسیرها مختلف حرکت کرده و خود را به میدان عباسعلی این شهر می رسانند و در آنجا به آیین سینه زنی و زنجیر زنی می پردازند.

علیخانی از برپایی ایستگاه های صلواتی در طول مسیر حرکت دسته های عزاداری خبر داد و گفت: توزیع اطعام حسینی یکی دیگر از فعالیت های هیئت های مذهبی به شمار می آید که در این ایام انجام می شود.

وی یادآور شد: مراسم عزاداری زنجیر زنی روستاهای گرگان در روز عاشورا در امامزاده روشن آباد (ع) برگزار می شود که برخی از آنها در امامزاده عبدالله گرگان هم حضور پیدا می کنند.

تلاوت قرآن کریم توسط هیئت های مذهبی گرگان وی از اجرای پویش ملی لبیک یا قرآن خبر داد و افزود: در پی هتک حرمت به قرآن کریم امشب همزمان به سراسر کشور تمامی هیئت های مذهبی گرگان سوره مسد را تلاوت خو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مراسم عزای تاسوعا حسینی در گرگان برگزار شد

مراسم عزای تاسوعا حسینی در گرگان برگزار شد