مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 26 مرداد 1402 ساعت 20:052023-08-17اقتصادي

مخالف تأمین آب شرب از چاه ها هستیم


مدیرعامل آب و فاضلاب استان اردبیل گفت: مخالف تأمین آب شرب اردبیل از چاه های زیرزمینی هستیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، علیرضا نعمت سلطانی عصر پنجشنبه در جلسه بررسی مدیریت منابع آب در اردبیل اظهار کرد: 90 میلیون متر مکعب آب رودخانه ارس کاهش یافته و ما در شمال استان نیز با مشکل کمبود آب روبه رو هستیم.

وی تصریح کرد: برای ارتقای کیفیت آب اصلاح تصفیه خانه شمال استان را به پیمانکار سپردیم تا فرآیند اصلاح را به سرعت طی کرده و امکان بهره برداری مناسب از تصفیه خانه فراهم آید.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان اردبیل گفت: در شهر اردبیل 24 میلیون متر مکعب آب پشت سد یامچی قرار دارد که اگر به مرز 18 میلیون مکعب برسد، دیگر قابل تصفیه نخواهد بود.

نعمت سلطانی افزود: ما در حال حاضر یک هزار و 550 لیتر در ثانیه آب از سد یامچی برای تصفیه بر می داریم که با شرایط خشکسالی و شدت گرما برداشت آب از سد تا ماه آینده با مشکلات و چالش هایی روبه رو خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: اگر بارندگی در ماه های آینده رخ ندهد، ما تا آخر مهرماه با وضعیت موجود دچار مشکل شده و حتی امکان جیره بندی آب در اردبیل وجود دارد.

نعمت سلطانی اضافه کرد: با توجه به توسعه شهرک های جدید امکان تأمین آب سخت و دشوار شده که ضرورت دارد نظام مهندسی در ساخت این بناها به ویژه در ارتفاع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مخالف تأمین آب شرب از چاه ها هستیم

مخالف تأمین آب شرب از چاه ها هستیم