مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 مرداد 1402 ساعت 15:472023-08-15سياسي

برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن کریم اوقاف گیلان در رودسر


مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان از برگزاری مسابقات قرآنی این سازمان در مرحله استانی به مرکزیت رودسر خبر داد و گفت: 139 متسابق در این مسابقات حضور دارند.

- حجت السلام ستار علیزاده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: امسال یک هزار و 200 نفر از فعالان قرآنی در رشته های مختلف مسابقات قرآنی اوقاف ثبت نام کرده اند که نسبت به سال گذشته 200 درصد افرایش داشته است.

وی اضافه کرد :139 نفر از متسابق گیلانی در مرحله استانی مسابقه شرکت می کنند که از این تعداد 64 نفر خانم و 75 نفر آقا هستند که در رشته های 5 جز، 20 جز قرآن کریم، ترتیل، دعا خوانی، مدیحه سرایی با هم به رقابت می پردازند.

مدیر کل اوقاف گیلان با اشاره به اینکه به برکت انقلاب اسلامی، قرآن کریم احیا و هویت دیگری پیدا کرد، اضافه کرد: امروز با تغییر نگرش مردم دنیا در ارتباط با قرآن؛ فضای قرآنی و حضور جوانان و نوجوانان در حوزه های مختلف بیشتر مشاهده می شود.

وی با بیان اینکه گیلان پس از شیراز و مازندران سومین استانی است که بیشترین بقاع متبرکه را دارد، گفت: در کنار موقوفات و مدیریت بقاع متبرکه فعالیت های قرآنی نیز صورت می گیرد.

مدیر کل اوقاف گیلان بحث موقوفات، مدیریت بقاع متبرکه و حوزه قرآنی را سه وظیفه عمده اوقاف عنوان کرد و افزود: 40 مؤسسه قرآنی در حوزه آموزش در بقاع متبرکه مرکز افق فعالیت دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن کریم اوقاف گیلان در رودسر

برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن کریم اوقاف گیلان در رودسر