مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 مرداد 1402 ساعت 15:522023-07-23پزشكي

در فصل تابستان چه بخوریم و چه نخوریم؟


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد، محمدرضا مهری اظهار کرد: در طب سنتی تمام فصول سال و مواد غذایی طبع مشخصی دارند.

وی  با اشاره به اینکه هر پدیده ای در عالم طبیعت، مزاج دارد و  مزاج تابستان، گرم و خشک است، افزود: شدت گرمی و خشکی در این فصل باعث آسیب بیشتر بخصوص برای افرادی که مزاج گرم وخشک دارند می شود از همین رو باید در آداب زندگی به خصوص تغذیه نکات پیشگیرانه لحاظ شود.

مهری  با بیان اینکه هر فردی با مزاجی متولد می شود و در طول سالیان عمر عوامل مختلفی، مزاج را دستخوش  تغییر می کند ، تصریح کرد: تدابیر طب سنتی پیشگیرانه 6 اصل ضروری دقت در مزاج آب و هوا،  اشامیدنی و تغذیه،  تحرک،  خواب و بیداری، دفع مواد زائد، مسائل روحی و روانی است.

وی با بیان اینکه مصرف  فلفل، زنجبیل، دارچین ، تره، پیازچه، پیاز تند و سیر تند  در این فصل توصیه نمی شود ، گفت: شوریجات و آجیل شور،  پخت غذا به شکل بو دادن، تف دادن و سرخ کردن باعث خشکی  طبع غذا می شود.

مهری با اشاره به اینکه غذاهای آبکی در این فصل برای بدن مفید است، ابراز کرد:  در فصل تابستان باید مصرف شیرینی طبیعی به حداقل برسد  و از مصرف زیاد  انجیر و موز  پرهیز کرد ، علاوه براین  مصرف حداقلی گوشت های قرمز مثل شتر و شتر مرغ  نیز توصیه می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در فصل تابستان چه بخوریم و چه نخوریم؟

در فصل تابستان چه بخوریم و چه نخوریم؟