مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 مرداد 1402 ساعت 13:552023-08-14فرهنگي

لزوم احیای نمایش عروسکی عاشورایی/ «قهرمان کوچک» به صحنه آمد


کوروش زارعی با اشاره به اجرای نمایش عروسکی «قهرمان کوچک» بر لزوم احیای نمایش عروسکی عاشورایی از سوی حوزه هنری کودک و نوجوان و نقش مهم آن در پویایی آینده فرهنگ عاشورایی تاکید کرد.

- کوروش زارعی با اشاره به اجرای نمایش عروسکی قهرمان کوچک بر لزوم احیای نمایش عروسکی عاشورایی از سوی حوزه هنری کودک و نوجوان و نقش مهم آن در پویایی آینده فرهنگ عاشورایی تاکید کرد.

کوروش زارعی مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری درباره چگونگی شکل گیری نمایش عروسکی قهرمان کوچک که به تازگی اجرای خود را در تماشاخانه مهر آغاز کرده است به خبرنگار مهر گفت: حدود 14 سال پیش در حوزه هنری استان تهران جریانی را شروع کردیم با نام عروسک ها از بهشت می آیند که در این حرکت و جریان بر اساس قصص قرآنی و جنبه های دراماتیک کودک و نوجوان آن از نویسندگان مطرح تئاتر کودک و نوجوان دعوت کردیم و به آنها سفارش کار دادیم به این ترتیب، نمایشنامه هایی را با این مضامین نوشتند و چاپ کردیم.

کیفیت این آثار آنچنان خوب بود که چند دوره هم تجدید چاپ شد.

زارعی افزود: در کنار نمایشنامه نویسی با این اهداف چند نمایش را هم به مرحله تولید اجرای صحنه ای و عروسکی رساندیم که نمونه تولید آن هم نمایش حضرت علی اصغر (ع) به نویسندگی انوش معظمی بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم احیای نمایش عروسکی عاشورایی/ «قهرمان کوچک» به صحنه آمد

لزوم احیای نمایش عروسکی عاشورایی/ «قهرمان کوچک» به صحنه آمد