مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 مرداد 1402 ساعت 14:302023-07-23بين الملل

بایدن، دست به دامن کیسینجرِ 100 ساله شد


سفر شکست خورده کیسینجر به چین برای نجات دولت آمریکا و همچنین ادامه واکنش ها به هتک حرمت قرآن کریم، از محورهای مورد توجه روزنامه های مطرح جهان عرب است.

- گروه بین الملل : سفر بحث برانگیز وزیر خارجه اسبق آمریکا که تولد صد سالگی خود را به تازگی جشن گرفته، به چین، باعث شده نگاه ها به سمت دولت آمریکا جلب شود؛ دولتی که می کوشد با اعزام کیسینجر به چین، خود را از بحران هایی که با آنها دست و پنجه نرم می کند نجات دهد.

عبدالباری عطوان تحلیلگر مطرح جهان عرب در سرمقاله خود در روزنامه رأی الیوم نوشت: زمانیکه دولت آمریکا هنری کیسینجر را که 50 سال قبل وزیر خارجه این کشور بوده، به چین اعزام می کند دو پیام دارد؛ نخست آنکه راهبرد دیپلماتیک آمریکا برای مهار چین و دور کردن این کشور از روسیه شکست خورده است.

دوم آنکه آمریکا پس لرزه های شکست در جنگ اوکراین را حس می کند و در حال حاضر ناامیدانه، به دنبال راهی برای برون رفت از این بحران از طریق دیپلماسی پنهان می گردد.

اهداف سفر کیسینجر به چین را می توان، تلاش برای از بین بردن ارتباط سیاسی و نظامی پیشرو میان این کشور و روسیه و کشاندن مجدد چین به اردوگاه آمریکا و همچنین یافتن برون رفت از بحران اوکراین با دست کم، بی طرفی چین در این خصوص، دانست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بایدن، دست به دامن کیسینجرِ 100 ساله شد

بایدن، دست به دامن کیسینجرِ 100 ساله شد