مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 مرداد 1402 ساعت 12:502023-08-20اجتماعي

توسعه مرجانی کیش با روش قلمه زنی و سازه های مصنوعی


ایجاد زیستگاه های مصنوعی باعث کم کردن فشار از ایستگاه های طبیعی می شود و با این هدف اقدام به قلمه زنی و تکثیر مرجان ها و همچنین ساخت سازه ها برای زیر آب کردیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، مریم محمدی مدیر اداره محیط زیست کیش امروز اظهار کرد: ایجاد زیستگاه های مصنوعی باعث کم کردن فشار از ایستگاه های طبیعی می شود و با این هدف اقدام به قلمه زنی و تکثیر مرجان ها و همچنین ساخت سازه ها برای زیر آب کردیم.

وی با عنوان اینکه مرجان ها به دو شیوه جنسی و غیر جنسی تکثیر می شوند، افزود: در چندین سایت جزیره کیش بیش از 2 سال است که از روش غیر جنسی با سازه های عنکبوتی و درختی مرجان ها را تکثیر می کنیم.

رییس اداره محیط زیست کیش ادامه داد: در حال حاضر بیش از 2هزار قلمه مرجان داریم که اغلب از نوع شاخ گوزنی هستند، این مرجان ها را در سایت هایی که قبلا مرجانی بوده و الان به هر دلیلی از بین رفته قرار می دهیم و یا آنها را روی سازه های مصنوعی منتقل می کنیم.

وی گفت: مرجان ها وقتی به صورت جنسی تکثیر می شوند لارو آنها با جریان آب حرکت می کند و به جسم سخت که می رسد تثبیت می شود و رشد می کند، سازه های بتنی اگر در محل مناسبی در مسیر لارو مرجان باشد لارو روی آن می نشیند و رشد می کند و تبدیل به زیستگاه مصنوعی مرجانی می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه مرجانی کیش با روش قلمه زنی و سازه های مصنوعی

توسعه مرجانی کیش با روش قلمه زنی و سازه های مصنوعی