مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 مرداد 1402 ساعت 07:552023-08-06پزشكي

استقرار 10 شرکت فناور دارویی در اولین کارخانه نوآوری دارویی


معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تبریز از استقرار 10 شرکت فناور دارویی در اولین کارخانه نوآوری دارویی تبریز خبر داد.

- پرویز شهابی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تبریز در حاشیه افتتاح اولین کارخانه نوآوری دارویی کشور در تبریز در گفت و گو با خبرنگار فارس از استقرار 10 شرکت فناور دارویی در این کارخانه خبر داد و  اظهار کرد: 16 پروژه دارویی شروع به فعالیت کرده است.

وی هدف از راه اندازی این کارخانه را پاسخگویی به نیازهای دارویی کشور اعلام کرد و گفت: با راه اندازی اولین کارخانه نواوری دارویی تمام نیازهای دارویی کشور از طریق کارخانه ها و معاونت غذا و دارو احصاء می شود و برای پاسخگویی به این نیازهای دارویی هسته های فناور و مسئله محور شکل می گیرد که در مرکز آن دانشجویان نخبه دانشگاه ها قرار دارند و به کمک اساتید دانشگاه علوم پزشکی و مخصوصا اساتید دانشکده داروسازی، کارخانه های دارویی برای مشکلات دارویی پروپزال نوشته می شود.

وی ادامه داد: این پروپزال در قالب یک طرح اجرا شده و در طی 9 ماه  مشکلات و نیازهای دارویی کشور به محصول تبدیل می شود.

شهابی ادامه داد: محصول اولیه می تواند توسط کارخانه دارویی تولید شود یا اینکه خود فناور بخواهد آن را تولید کند که در این صورت در پارک سلامت یا مرکز رشد به عنوان یک شرکت دانش بنی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استقرار 10 شرکت فناور دارویی در اولین کارخانه نوآوری دارویی

استقرار 10 شرکت فناور دارویی در اولین کارخانه نوآوری دارویی