مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 مرداد 1402 ساعت 14:152023-08-19اقتصادي

تجدیدپذیرها جریان تامین برق پایدار صنعت را تضمین کردند


تابلوی برق سبز به طور متوسط 5500 مگاوات برق به صنایع و ادارات تزریق کرده و انرژی معادل برنامه مدیریت مصرف برق صنایع در تابستان را پوشش داده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، تابلوی برق سبز نامی است که خردادماه سال 1402 به ادبیات بخش انرژی کشور اضافه شد.

در فضای ایجاد شده تحت عنوان تابلوی برق سبز، امکان فروش مستقیم انرژی بدون دخالت دولت توسط نیروگاه داران تجدیدپذیر و مشتریان این حوزه به وجود می آید.

بر اساس قانون سمت عرضه این تابلو را نیروگاه های تجدیدپذیر و سمت تقاضا را ادارات و صنایع بر اساس قوانین پوشش می دهند.

این تابلو با رقابتی کردن نرخ فروش برق و ایجاد جذابیت برای سرمایه گذاری می تواند به انگیزه ای برای توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر بدل شده و مسئله ناترازی برق را حل کند و از طرفی چون بازاری با ویژگی پرداخت آنی در این تابلو مهیا است، همچنین ناترازی مالی را نیز برای این نیروگاه ها حل کرده ایم و از طرفی افزایش ظرفیت نیروگاه ‎های تجدیدپذیر به متنوع سازی سبد سوخت نیروگاه ها و کاهش نیاز به گاز طبیعی ختم می شود.

از سوی دیگر، با راه اندازی تابلوی برق سبز همراه با رها کردن یک تیر از چله کمان چندین نشان را هدف گرفته و انتظار می رود ظرفیت نیروگاه های تجدیدپذیر در کشور با این شیوه چندین برابر شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تجدیدپذیرها جریان تامین برق پایدار صنعت را تضمین کردند

تجدیدپذیرها جریان تامین برق پایدار صنعت را تضمین کردند