مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 مرداد 1402 ساعت 18:402023-08-09سياسي

افزایش ازدواج و فرزندآوری باید برای جامعه تبیین شود


دستگاه های متولی فرهنگسازی برای افزایش ازدواج و ترغیب به فرزندآوری، باید این موارد مهم را در جامعه تبیین کنند.

- ایسنا/همدان فرماندار نهاوند گفت: دستگاه های متولی فرهنگسازی برای افزایش ازدواج و ترغیب به فرزندآوری، باید این موارد مهم را در جامعه تبیین کنند.

ضرغام احمدوند چهارشنبه 18 مرداد در جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی شهرستان نهاوند، اظهار کرد: جمعیت جوان یکی از مؤلفه های اقتدار یک کشور است و تنها از روی کاغذ نمی شود بحث فرزندآوری را ترویج داد چراکه علاوه بر فرزندآوری، تأخیر در ازدواج، بالا بودن میانگین سن ازدواج، تأخیر در فرزندآوری، تک فرزندی و در نهایت بحث افزایش سالمندی نیز مطرح است.

وی تصریح کرد: کاهش جمعیت مولد و جوان کشور می تواند آسیب ها و هزینه های جبران ناپذیری ایجاد کند که متأسفانه سیاست های غلط در حوزه جمعیت در ادوار گذشته موجب تأثیر سوءفرهنگی بر جامعه شده و امروز نیز آثار آن را لمس می کنیم.

احمدوند ادامه داد: سیاست ها و تبلیغات وسیع برای کنترل جمعیت که طی 30 سال اخیر در کشور جریان داشته است، به تدریج باعث تغییر فرهنگ عمومی و تمایل به فرزند کمتر شده که اصلاح این روند، نیازمند برنامه ریزی و اجرای رویدادها و برنامه های فرهنگی در جهت اطلاع رسانی گسترده به جامعه در زمینه بحران جمعیت و فرهنگسازی برای داشت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش ازدواج و فرزندآوری باید برای جامعه تبیین شود

افزایش ازدواج و فرزندآوری باید برای جامعه تبیین شود