مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 مرداد 1402 ساعت 16:302023-07-24اجتماعي

تجهیز زیستگاه فندقلو برای تکثیر و احیای نسل گوزن زرد ایرانی


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: با انتقال گونه در معرض خطر انقراض گوزن زرد ایرانی به سایت فندقلو نمین، احداث سرپناه و تجهیز این سایت در حال انجام است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اردبیل و به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل، حسن قاسم پور در بازدید از سایت گوزن زرد ایرانی در جنگل فندقلوی شهرستان نمین و دیدار با محیط بانان منطقه اظهار کرد: جهت اقدامات حفاظتی و زمستان گذرانی گونه در معرض خطر انقراض گوزن زرد ایرانی در سایت فندقلو، احداث سرپناه و تجهیز این سایت در دست اقدام است.

وی با اشاره به انتخاب سایت فندقلو به عنوان یکی از زیستگاه های منتخب سازمان حفاظت محیط زیست جهت تکثیر و احیای نسل گوزن زرد ایرانی و انتقال 4 راس از گونه مذکور به سایت فندقلو در اوایل اسفندماه سال 1401  گفت: در آینده نزدیک مرحله دوم انتقال گوزن زرد ایرانی به جنگل فندقلوی نمین انجام خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل بیان کرد: طی بررسی های به عمل آمده تا به امروز شرایط عمومی این گوزن ها به لحاظ وضعیت جسمانی و سازگاری یافتن با محیط بسیار مناسب است.

گفتنی است؛ سایت احیاء و تکثیر حیات وحش فندقلو نمین به همت اداره کل حفاظت محیط زیست اردبیل در سال 88 و با هدف احیای گونه های حمایت شده، در زمینی به مساحت هشت هکتار و با رها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تجهیز زیستگاه فندقلو برای تکثیر و احیای نسل گوزن زرد ایرانی

تجهیز زیستگاه فندقلو برای تکثیر و احیای نسل گوزن زرد ایرانی