مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 مرداد 1402 ساعت 06:102023-07-23بين الملل

شیعیان افغانستان خواستار لغو همه محدودیت های مراسم محرم شدند


در نشست فوق العاده علمای شیعه افغانستان، رهبران و چهره های شیعیان از طالبان خواستند تا تمامی محدودیت های مراسم محرم را لغو کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از ایندیپندنت، شورای علمای شیعه افغانستان با صدور بیانیه ای از طالبان خواستند که مانع نصب پرچم های مذهبی و برپایی مراسم های مرتبط با ماه محرم الحرام نشوند.

شورای علمای شیعه افغانستان این بیانیه را در جریان برگزاری نشست فوق العاده اعلام کردند.

این نشست با حضور ده ها عالم دینی در کابل برگزار شد و رهبران شیعیان افغانستان در آن خواستار لغو تمامی محدودیت ها بر مراسم محرم از طرف طالبان شدند.

در این نشست که روز شنبه 31 تیر (22 ژوییه)، با حضور رییس و اعضای شورای علمای شیعه افغانستان، رییس شورای عالی علمای امامیه، ملأ امامان و مسئولان مساجد و تکیه خانه های تمامی مناطق شهر کابل برگزار شد، از طالبان خواسته شد که ضمن رفع محدودیت ها، در این مراسم های مذهبی شرکت کنند.

شماری از عالمانی دینی در این جلسه، برخورد خشونت آمیز نیروهای امنیتی طالبان با عزاداران حسینی و پایین آوردن پرچم های مربوط به امام سوم شیعیان را از برخی مناطق شهر کابل، مایه تأسف عمیق دانستند.

در بیانیه پایانی این نشست تاکید شده است: بر اساس خواسته مردم عزادار، تمامی علمای تشیع از امارت اسلامی می خواهند که محدود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شیعیان افغانستان خواستار لغو همه محدودیت های مراسم محرم شدند

شیعیان افغانستان خواستار لغو همه محدودیت های مراسم محرم شدند