مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 مرداد 1402 ساعت 16:552023-08-09بين الملل

زمینه سازی آمریکا برای کنترل تنگه هرمز؟!


گسیل نیروها و تجهیزات از جمله جنگنده های اف 35 به تنگه هرمز و تمرکز آن ها بر این منطقه در این بازه زمانی حساس با توجه به هدف اعلامی آمریکا در مقابله با ایران حائز اهمیت و قابل تامل است.

- هدف نخست به ویژه در صورت استقرار نیروهای مسلح بر روی کشتی های تجاری می تواند برآیند تصمیم آمریکا برای کنترل تدریجی تنگه هرمز در آینده باشد و گسیل نیروها و تجهیزات جنگی به این منطقه می تواند مقدمه راهبرد کنترل این تنگه و گرفتن این برگ راهبردی و فشار از ایران باشد.

    پس از گسیل جنگنده های F-16 ، F-35 و ناو یواس اس توماس هادنر در خلیج عمان و تنگه هرمز، حالا خبرها حکایت از تصمیم احتمالی آمریکا برای استقرار نظامیان خود بر روی کشتی های تجاری عبوری از این گذرگاه حیاتی دارد.

  نکاتی چند در این باره: اولا، آمریکا در این چند دهه حضوری مدام در منطقه خلیج فارس داشته و هم اکنون هم چندین پایگاه هوایی و دریایی در این منطقه دارد و بر خلاف ادعاها، این حضور هر چند تحت الشعاع تغییر تاکتیک آمریکا در بیش از یک دهه اخیر از دخالت مستقیم نظامی به دخالت غیر مستقیم و کاربست ابزارهای دیگر قرار گرفته اما کاهش نیافته و ادامه دارد.

  ثانیا، با این حال، گسیل این نیروها و تجهیزات از جمله جنگنده های اف 35 به تنگه هرمز و تمرکز آن ها بر این منطقه در این بازه زمانی حساس با توجه به ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زمینه سازی آمریکا برای کنترل تنگه هرمز؟!

زمینه سازی آمریکا برای کنترل تنگه هرمز؟!