مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 19 مرداد 1402 ساعت 10:202023-08-10اجتماعي

بافت گلیم تاس در رفسنجان احیا می شود


رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان رفسنجان با اشاره به احیاء بافت گلیم تاس در این شهرستان گفت: در حال حاضر پیشکسوتان بخش کشکوییه به 50 هنرجو آموزش گلیم بافی می دهند.

- ایسنا/کرمان رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان رفسنجان با اشاره به احیاء بافت گلیم تاس در این شهرستان گفت: در حال حاضر پیشکسوتان بخش کشکوییه به 50 هنرجو آموزش گلیم بافی می دهند.

حسن حسینی امروز 19 مردادماه در تشریح این خبر اظهار کرد: در گذشته گلیم تاس در شهرها و روستاهای مختلف رفسنجان و انار بافته می شد که به دلیل ورود فرش های ماشینی و ارزانتر بودن این محصولات، بافت این نوع گلیم به مدت 50 سال به فراموشی سپرده شد.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان رفسنجان افزود: در حال حاضر با توجه به حضور پیشکسوتان این رشته هنری و هنرجویانی که علاقمند به بافت دوباره این هنر هستند، بر آن شدیم که این هنر را باز زنده سازی و احیا کنیم.

او ادامه داد: هم اکنون این هنر ارزشمند در بخش کشکوییه و روستاهای تقی آباد، شریف آباد و بهجت آباد آموزش داده می شود.

حسینی بیان کرد: برنامه داریم بعد از آموزش این رشته هنری به معرفی آن در نمایشگاه های منطقه ای و ملی بپردازیم که اولین قدم در زمان برگزاری جشن ملی پسته است، بطوریکه نمایشگاهی از دس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بافت گلیم تاس در رفسنجان احیا می شود

بافت گلیم تاس در رفسنجان احیا می شود