مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 مرداد 1402 ساعت 10:002023-07-31اقتصادي

التیام رنج برنج کاران شمال با خرید تضمینی


هرچند دیر اما بافرمان دولت خرید تضمینی برنج با رنج استحصال شده شالی کاران شمالی آغاز شد هرچند کشاورزان مجبورند با قیمت بسیار نازل برنج خود را بفروشند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت، حمیدرضا دنیادیده - گیلان و دو استان مازندران و گلستان از عمده تولیدکنندگان برنج در کشور هستند که بخش قابل توجهی از نیاز داخل به این محصول راهبردی را تأمین می کنند.

افزایش محسوس هزینه تولید و سربار، افزایش تورم، واردات بی رویه برنج و همچنین انتظار برای حداکثر کردن سود حاصل از فروش، موجب شد تا بخش عمده ای از برنج تولیدشده کشاورزان شمالی در دست آن ها بماند و به فروش نرسد.

به گفته برخی منابع رسمی و غیررسمی، 40 درصد برنج تولیدشده ایرانی در دست کشاورزان در خانه، فروشگاه ها و یا کارخانه های استحصال برنج رسوب شده و این در حالی است که در برخی از مناطق استان گیلان، برداشت برنج از سر گرفته شده است.

وزارت جهاد کشاورزی اوایل مردادماه امسال واردات برنج را پس از رسوب قابل توجه برنج ایرانی در استان های شمالی مشروط کرد که یکی از شروط آن تکلیف بر واردکنندگان و تجار مبنی بر خریداری برنج ایرانی و توزیع آن در فروشگاه ها به همان نسبت میزان واردات برنج بود.

روز گذشته نیز به منظور تعیین تکلیف برنج دپو شده و ایجاد تعادل در بازار عرضه و تقاضای آن، نشستی با حضور محمد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

التیام رنج برنج کاران شمال با خرید تضمینی

التیام رنج برنج کاران شمال با خرید تضمینی