مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 مرداد 1402 ساعت 16:452023-08-19اقتصادي

برق چاه های کشاورزی رایگان می شود


در طرح مدیریت بار برق برای کشاورزان، هر کشاورزی که چاه های خود را فقط 5 ساعت در روز آن هم در فاصله ساعت های 11 تا 18 خاموش کند، در باقی ساعات روز از برق رایگان بهره مند می شود؛ - در طرح مدیریت بار برق برای کشاورزان، هر کشاورزی که چاه های خود را فقط 5 ساعت در روز آن هم در فاصله ساعت های 11 تا 18 خاموش کند، در باقی ساعات روز از برق رایگان بهره مند می شود؛ تنها شرط بهره مندی از این مشوق نیز آن است که کشاورز با شرکت برق استان خود تفاهم نامه امضا کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در این کنار بهره مندی از برق رایگان، از نظر علمی نیز آبیاری در هوای گرم و در زمان تابش خورشید، باعث می شود که آب از سطح برگ و خاک تبخیر شود و گیاه تشنه بماند.

افزون بر این، آبیاری در این زمان سبب آب بیهوده مصرف شود، بنابراین در تابستان برای مصرف بهینه آب، باید آبیاری در ساعات خنک روز انجام شود.

افزون بر آن به منظور پیشگیری از کاهش سطح آب های زیرزمینی و جلوگیری از وقوع پدیده فرونشست زمین، برای برداشت از چاه ها سقف تعیین شده است؛ درخواست سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس از وزارت نیرو برای جلوگیری از اضافه برداشت چاه ها نیز موید این موضوع است که کشاورزان برای برداشت از چاه ها سقف دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برق چاه های کشاورزی رایگان می شود

برق چاه های کشاورزی رایگان می شود