مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 مرداد 1402 ساعت 09:202023-08-13سياسي

معارف دین باعث تحکیم خانواده می‎شود


معارف دین باعث تحکیم خانواده می‎شود.

- ایسنا/لرستان نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: معارف دین باعث تحکیم خانواده می‎شود.

حجت الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی در گفت وگو با ایسنا در رابطه با اهمیت سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی بیان کرد: دین مقدس اسلام همان طور که برای بانوی خانه، در درون خانواده صفاتی قرار داده است، برای مرد خانه هم صفاتی قرار داده است.

وی افزود: ممتازترین صفت برای مرد، در خانه حُسن خلق است، برای رسول مکرم اسلام(ص) 20 صفت ذکر کرده اند که یکی از آن صفات در وجود هر کسی باشد دلیل عظمت اوست و اگر کسی یکی از آن صفات را داشته باشد، همه او را به نیکی یاد می کنند، تا چه برسد به اینکه 20 صفت در وجود کسی جمع باشد.

شاهرخی با بیان اینکه دین اسلام و قرآن با بینش ها، انگیزه ها، اعتقادات، باورها و الگوهای فردی و اجتماعی که به جامعه بشریت ارائه می دهد اجتماع را در مقابل حوادث و آسیب های گوناگون حفظ می کند، گفت: سبک زندگی اسلامی که برگرفته از کتاب، سنت، قرآن و معارف اسلامی و آموزه های اهل بیت(ع) است این خصوصیت را دارد که اجتماع را از آسیب ها حفظ کند.

از رسول گرامی اسلام حضرت محمدمصطفی(ص) به عنوان کسی که دارای خُلق عظیم و صفات ممتاز و بزرگ است، یاد می شود و وجود رسول خاتم، به عنوان یک انسان پاک الگو برای همه مسلمانان است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معارف دین باعث تحکیم خانواده می‎شود

معارف دین باعث تحکیم خانواده می‎شود