مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 مرداد 1402 ساعت 10:302023-08-19بين الملل

کنعانی: حمایت از دیکتاتورها از عناصر تکرار شونده سیاست های آمریکا و انگلیس است


سخنگوی وزارت امورخارجه با اشاره به کودتای 28 مرداد، حمایت از دیکتاتورها را از عناصر تکرار شونده سیاست های آمریکا و انگلیس دانست.

- سخنگوی وزارت امورخارجه با اشاره به کودتای 28 مرداد، حمایت از دیکتاتورها را از عناصر تکرار شونده سیاست های آمریکا و انگلیس دانست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران همزمان با سالگرد کودتای 28 مرداد 1332 در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس یادآور شد که مداخله در امور داخلی سایر کشورها و ایجاد آشوب همواره از سیاست های آمریکا و انگلیس بوده است.

کنعانی در پیام خود نوشت: 70 سال پیش، یک دولت ملی در ایران با کودتای مورد حمایت آمریکا و انگلیس سرنگون شد.

حمایت از دیکتاتورها، مداخله در امور داخلی کشورها، سرکوب جنبش های آزادیخواهانه و سازماندهی کودتاها از عناصر تکرارشونده سیاست های آمریکا و انگلیس هستند.

کودتای 28 مرداد که از بحث برانگیزترین رخدادهای تاریخ معاصر ایران به شمار می رود در 28 مرداد سال 1332 در نتیجه توطئه آشکار دولت های آمریکا و انگلیس شکل کرفت که به سرنگونی محمد مصدق، نخست وزیر منتخب ایران منجر شد.

نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل متحد نیز در سالروز کودتای 28 مرداد در پیامی در ایکس (توییتر سابق) نوشت: 70 سال از زمانی که آمریکا و انگلیس علیه دولت منتخب دموکراتیک ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کنعانی: حمایت از دیکتاتورها از عناصر تکرار شونده سیاست های آمریکا و انگلیس است

کنعانی: حمایت از دیکتاتورها از عناصر تکرار شونده سیاست های آمریکا و انگلیس است