مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 مرداد 1402 ساعت 08:552023-08-01فرهنگي

بزرگترین تعزیه میدانی کشور در صحرارود فسا برگزار می شود


تهیه کننده ی تعزیه بزرگ صحرارود گفت: صحرارودی ها امسال با موضوع از برکه غدیر تا گودال قتلگاه در16 محرم الحرام 1445 هجری قمری بزرگترین تعزیه میدانی کشور را برگزار می کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از فسا، مجتبی دستان  از اجرای بزرگترین تعزیه میدانی کشور در شهرستان فسا خبر داد و گفت: امسال تعزیه به حادثه بزرگ غدیر می پردازد و مشخصا تبین می نماید که چرا غدیر عاشورا شد و بر این مبنا  عنوان تعزیه از برکه غدیر تا گودال قتلگاه نامگذاری شده است.

وی با اشاره به اینکه تاریخچه  تعزیه میدانی صحرارود به بیش از 200 سال می رسد متذکر شد که مستند به منابع تاریخی شهرستان، اولین اجرای تعزیه صحرارود در عصر حکومت شیعی صفویان بوده است که در سال 1391 در فهرست آثار ناملموس معنوی به ثبت ملی رسیده است.

    وی عنوان کرد: هرساله در ماه محرم  جمعیتی بالغ بر 50 هزار نفر در تپه یاصاحب الزمان (عج) روستای  صحرارود در 8 کیلومتری شهر فسا جمع می شود.

  دستان اضافه کرد: سبک  تعزیه قبل از سال 1380 به سبک سنتی و تخت حوضی اجرا می شد، اما از سال 1381طی تحولی اساسی در اجرا و با بهره گیری از ابزار و فنون هنری و نمایشی و با حضور هنرمندان ، ورزشکاران رشته های رزمی و اسب سواری و موزیسین های زبده به شکلی منحصر به فرد انجام می شود که مورد توجه و تحسین کارشناسان امر قرار گرفته است از این


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بزرگترین تعزیه میدانی کشور در صحرارود فسا برگزار می شود

بزرگترین تعزیه میدانی کشور در صحرارود فسا برگزار می شود