مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 مرداد 1402 ساعت 12:452023-08-13سياسي

پیشگیری از وقوع جرم اولویت نخست دستگاه قضا است


رییس کل دادگستری خراسان شمالی اقداماتی همچون مجازات جایگزین حبس را روبنایی و پس از وقوع جرم دانست و گفت: اولویت مهم دستگاه قضایی، پیشگیری از وقوع جرم است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حجت الاسلام رضا براتی زاده صبح یک شنبه در حاشیه بازدید از زندان مرکزی بجنورد اظهار داشت: در این جلسه به تقاضاهای مطروحه به دقت رسیدگی و حسب مورد، تصمیمات مقتضی اتخاذ شد.

رییس کل دادگستری خراسان شمالی ادامه داد: اولویت مهم دستگاه قضایی، پیشگیری از وقوع جرم و اهتمام جدی در راستای کاهش جمعیت کیفری زندان ها است.

وی افزود: اصلاح و تعدیل برخی مجازات های پیش بینی شده در قوانین و استفاده قضات از مجازات های جایگزین حبس یک اقدام رو بنایی و پس از وقوع جرایم به شمار می رود.

براتی زاده با توصیف سازوکارهای جامعه پذیری زندانیان، خاطرنشان کرد: تغییر در ابعاد شخصیتی افراد به ویژه از طریق انجام آموزش های لازم و طی مراحل مختلف مددکاری می تواند به زندانی کمک کند تا خود را به نحو مناسبی مهیای یک زندگی جدید سازد.

وی بیان کرد: تجربه ثابت کرده برخی با وجود زمینه های اصلاح و بازسازی شخصیتی هیچ علاقه ای به بازگشت در مسیر ثواب ندارند که در این خصوص قانونگذار مجازات های سخت و سنگینی را برای این جامعه هدف در نظر گرفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیشگیری از وقوع جرم اولویت نخست دستگاه قضا است

پیشگیری از وقوع جرم اولویت نخست دستگاه قضا است