مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 مرداد 1402 ساعت 08:052023-08-16اقتصادي

زنگ خطر بیابان زایی گلستان به صدا درآمده است


مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان: به دلیل ضرورت بیابان زدایی در شمال استان، اجرای طرح های بیابان زدایی در قالب مصوبات دور دوم سفر استانی رییس جمهور به گلستان گنجانده خواهد شد.

- گلستان- پریسا مسعودی: علی رغم چهره سرسبزی که از گلستان در اذهان متصور است اما این استان شمالی دارای مراتع و بیابان هایی بوده که در قسمت های شمال و شمال شرق واقع شده است.

در سنوات اخیر به دلیل بهره برداری سنتی و غیراصولی از مراتع استان، شدت بیابانی شدن این اراضی افزایش یافته و سبب شده تا متولیان امر، راهکارهایی را برای احیاء آن در دستور کار قرار دهند.

برای اطلاع از این برنامه ها خبرگزاری فارس در گرگان با حمید سلامتی ، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان و محمدرضا کنعانی مدیرکل محیط زیست گلستان گفتگو کرده که در ادامه خواهد آمد.

*چه میزان اراضی بیابانی و مرتعی در گلستان وجود دارد؟  سلامتی عنوان کرد: 306 هزار هکتار از مراتع شمال استان مستعد تبدیل به بیابان است که از این مقدار 130 هزار هکتار در شرایط بحرانی بیابان زایی و تولید ریزگرد قرار دارد.

  مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان افزود: بخش هایی از 2 میلیون و 500 هزار هکتاری استان به صورت کامل سبز نیست و به صورت خشک و نیمه خشک است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زنگ خطر بیابان زایی گلستان به صدا درآمده است

زنگ خطر بیابان زایی گلستان به صدا درآمده است