مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 مرداد 1402 ساعت 12:552023-08-05اقتصادي

آغاز فصل دوم کاوش باستان شناسی و لایه نگاری تپه ارگ نادری شیروان


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی گفت: فصل دوم عملیات کاوش باستان شناسی و لایه نگاری شهر کهنه و تپه ارگ نادری در شهرستان شیروان آغاز شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بجنورد، ظهر امروز علی مستوفیان، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی در گفت وگو با رسانه ها اظهارکرد: فصل دوم عملیات کاوش باستان شناسی و لایه نگاری شهر کهنه و تپه ارگ نادری در شهرستان شیروان آغاز شد.

وی گفت: این کاوش با اعتباری بالغ بر 4 میلیارد ریال به سرپرستی جواد علایی مقدم از 31 تیر 1402 آغاز و تا اواسط شهریورماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی افزود: اولین فصل کاوش در این محوطه مربوط به سال 1389 و به سرپرستی مسعود رضایی صورت گرفت که طی آن 22 گمانه با ابعاد 1*1 متر در پیرامون تپه و جهت مشخص شدن عرصه و حریم محوطه حفر شد.

مستوفیان خاطرنشان کرد: تپه ارگ نادری شیروان یکی از مهم ترین محوطه های حوضه آبریز رودخانه اترک است که در بخش کهنه شهر شیروان قرار دارد و در سال 1346 خورشیدی و به شماره ثبت 703 در فهرست آثار ملی ثبت گردید.

وی تصریح کرد: قدیمی ترین دوره شناسایی شده در این محوطه مربوط به دوران مس سنگی و جدیدترین دوره آن مربوط به دوران قاجار می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز فصل دوم کاوش باستان شناسی و لایه نگاری تپه ارگ نادری شیروان

آغاز فصل دوم کاوش باستان شناسی و لایه نگاری تپه ارگ نادری شیروان