مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 12 مرداد 1402 ساعت 11:452023-08-03سياسي

کارگران بخوانند/ کار کردن در 11 و 12 مرداد اضافه کاری محسوب می شود؟


اشتغال به کار با موافقت کارگران در روزهای 11 و 12 مرداد اضافه کاری محسوب شده و کارفرمایان نمی توانند از اجرای مصوبه قانونی ممانعت کنند.

- اشتغال به کار با موافقت کارگران در روزهای 11 و 12 مرداد اضافه کاری محسوب شده و کارفرمایان نمی توانند از اجرای مصوبه قانونی ممانعت کنند.

مشاور و نماینده مجمع عالی نمایندگان کارگران جمهوری اسلامی ایران، گفت: اشتغال به کار با موافقت کارگران در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (11 و 12 مرداد) اضافه کار محسوب می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایلنا؛ غلامحسین حیدری در این خصوص گفت: بر اساس مصوبه هیئت دولت روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در سراسر کشور تعطیل رسمی (عمومی) است که این تعطیلی مشمول بخش خصوصی نیز است.

وی افزود: بنابر این اشتغال به کار با موافقت کارگران در روزهای مذکور اضافه کار محسوب شده و کارفرمایان نمی توانند از اجرای مصوبه قانونی ممانعت کرده و این روزها و روزهای مشابهی که هیئت دولت به دلایل مختلف از جمله (گرمای شدید، گردوخاک، آلودگی و غیره) تعطیل اعلام می کند را کار موظفی تلقی کنند.

حیدری در این خصوص، بیان کرد: در ماده 172 قانون کار در رابطه با مجازات کار اجباری اینطور آمده است: کار اجباری با توجه به ماده 6 این قانون به هر شکل ممنوع است و متخلف علاوه بر پرداخت اجرت المثل کار انجام یافته و جبران خسارت، با نظر به شرای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کارگران بخوانند/ کار کردن در 11 و 12 مرداد اضافه کاری محسوب می شود؟

کارگران بخوانند/ کار کردن در 11 و 12 مرداد اضافه کاری محسوب می شود؟