مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 مرداد 1402 ساعت 09:002023-07-23بين الملل

شگفتی فرماندهان جنگ از یک تصویر هوایی


عملیات «رمضان» با این اندیشه طراحی شد که با حضور قوای نظامی ایران در پشت رودهای دجله و اروند و تسلط بر معابر وصولی بصره، در ادامه عملیات های فتح المبین و بیت المقدس (فتح خرمشهر) عملاً از نظر سیاسی-نظامی موقعیت مناسبی برای جمهوری اسلامی فراهم می کرد .

- عملیات رمضان با این اندیشه طراحی شد که با حضور قوای نظامی ایران در پشت رودهای دجله و اروند و تسلط بر معابر وصولی بصره، در ادامه عملیات های فتح المبین و بیت المقدس (فتح خرمشهر) عملاً از نظر سیاسی-نظامی موقعیت مناسبی برای جمهوری اسلامی فراهم می کرد و دشمن ناگزیر شرایط ایران برای صلح را خواهد پذیرفت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روز 1361/4/30 مرحله سوم عملیات در حالی آغاز شده بود که نسبت به چند روز قبل این تغییرات در منطقه رخ داده بود: 1.

گسترش آب گرفتگی در منطقه بوبیان و خطر نفوذ آب به منطقه خودی 2.

به وجود آمدن تغییرات عمده در زمین منطقه عملیاتی به وسیله مهندسی عراق در طول چند روز گذشته 3.

منتقل شدن نیروهای زبده دشمن از غرب به منطقه عملیاتی (تیپ 17 زرهی و گردان 35 از تیپ 35 زرهی) تدبیر ویژه فرماندهی قرارگاه کربلا برای این مرحله تدبیر ویژه فرمانده قرارگاه کربلا در این مرحله، شرکت ندادن نیروهای زرهی و نفربرهای خودی در این مرحله از عملیات رمضان است، زیرا احتمال می رود که عراق در سراسر جبهه پاتک کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شگفتی فرماندهان جنگ از یک تصویر هوایی

شگفتی فرماندهان جنگ از یک تصویر هوایی