مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 مرداد 1402 ساعت 16:352023-08-06فرهنگي

افزایش 72 درصدی همراهی اصناف کشور با طرح پاسداشت زبان فارسی


مدیرکل تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: همراهی اصناف کشور در طرح پاسداشت زبان فارسی، 72 درصد افزایش یافته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، عباس محمدیان مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن اشاره به افزایش همراهی ملی در عرصه صیانت از زبان فارسی به ‏عنوان سرمایه فرهنگی هویت ساز، گفت: خوشبختانه به واسطه اقدامات و برنامه های فرهنگی مؤثر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت سیزدهم در حوزه پاسداشت زبان فارسی از جمله اجرای موفق قانون ممنوعیت استفاده از عناوین و اصطلاحات بیگانه در تابلوهای سردر واحدهای صنفی، شاهد همراهی اصناف در پیشنهاد عناوین فارسی و ترویج نام نمادهای برخاسته از زبان و ادبیات فارسی هستیم.

وی افزود: بر اساس آمارهای موجود در 3 ماه نخست امسال از 5316 درخواست صدور مجوز سردر اصناف در کشور، تعداد 3833 درخواست تأیید شده است که این آمار نشان از نرخ تأیید 72 درصدی درخواست های منطبق بر قوانین و مقررات در رابطه با پاسداشت زبان و ادبیات فارسی دارد.

مدیرکل تبلیغات و اطلاع رسانی با تاکید بر ضرورت افزایش آگاهی عمومی در رابطه با اهمیت پاسداشت زبان فارسی گفت: خوشبختانه ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برخی استان ها مانند کرمان، اصفهان، گیلان، خراسان رضوی و مازندران به واسطه اقدام مؤ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 72 درصدی همراهی اصناف کشور با طرح پاسداشت زبان فارسی

افزایش 72 درصدی همراهی اصناف کشور با طرح پاسداشت زبان فارسی