مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 6 مرداد 1402 ساعت 11:002023-07-28سياسي

گناوه در عزای امام حسین (ع) و شهدای کربلا اشک ماتم ریخت


مراسم عزاداری شب و روز عاشورای حسینی با حضور پرشور اقشار مختلف مردم مومن شهرستان گناوه در نقاط مختلف این شهرستان برگزار شد.

- به گزارشخبرنگار مهر ، همزمان با سراسر کشور و در شب و روز عاشورا گناوه عزادار امام حسین (ع) و یاران باوفایش است و مردم سیاه پوش در عزای سرور و سالار شهیدان و یاران وفادارش همراه با عرشیان و فرشیان در سوگ شهدای کربلا اشک ماتم ریختند.

به همین مناسبت آیین های سوگواری و عزاداری، سینه زنی سنتی، زنجیرزنی، سنج و دمام، در اماکن مقدس، حسینیه ها، تکایا و مساجد با حضور پرشور اقشار مختلف مردم در حال برگزاری است.

سخنرانی علما، روحانیون و وعاظ در حسینیه ها، مساجد و تکایا و اماکن مقدس، برپایی موکب ها و ایستگاه های صلواتی، پخت غذاهای نذری و پخش بین عزاداران، اجرای تعزیه و آیین های ویژه سنتی و برنامه های متنوع مناسب از دیگر برنامه ها در حال اجرا است.

همچنین هیئت های مذهبی و مردم عزادار ضمن برگزاری آیین های سوگواری در حسینیه ها، مساجد و اماکن مقدس با در دست داشتن قرآن کریم اهانت و هتک حرمت به مقدسات و کتاب الهی را محکوم کردند.

حضور پرشور جوانان و نوجوانان در این آیین ها در کنار بزرگان و موسفیدان از نکات مهم این عزاداری ها است و همه عاشقان و دلدادگان خاندان اهل بیت (ع) و سوگواران شهیدان کربلا در حال اقامه عزای سید و سا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گناوه در عزای امام حسین (ع) و شهدای کربلا اشک ماتم ریخت

گناوه در عزای امام حسین (ع) و شهدای کربلا اشک ماتم ریخت