مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 6 مرداد 1402 ساعت 10:002023-07-28سياسي

چرا عزاداری محرم 10 روز قبل از شهادت امام حسین(ع) شروع می شود؟


مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کرمانشاه گفت: قیام امام حسین(ع) از ابتدا قیامی عاقلانه و آگاهانه بود و این درس را می دهد که شروع هر کار باید آگاهانه و از روی هوش و درایت باشد.

- حجت الاسلام افشین کلات پور، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کرمانشاه امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه در خصوص علت عزاداری دهه اول محرم، اظهار کرد: عزاداری ها بعد از شهادت یا وفات افراد شروع می شود، اما عزاداری برای امام حسین 10 روز قبل از شهادت شروع می شود.

وی ادامه داد: اولا این عزاداری از اول محرم، یک سنت است که امام صادق (ع) از اول ماه محرم پرچم عزا را برافراشته و عزاداری می کردند.

  مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کرمانشاه تصریح کرد: از ابتدای ماه محرم هر شب و هر روز را به نام بزرگورای نامگذاری کرده اند، تا از قبل برای داشتن شور حسینی در تاسوعا و عاشورا با این شخصیت ها و هدف قیام آشنا شویم و با معرفت و آگاهانه در روز نهم و دهم محرم در خیمگاه های امام حسین (ع) شروع به عزاداری کنیم و بدانیم که  قیام امام حسین(ع) از ابتدا قیامی عاقلانه و آگاهانه بود و این درس را می دهد که شروع هر کار باید آگاهانه و از روی هوش و درایت باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا عزاداری محرم 10 روز قبل از شهادت امام حسین(ع) شروع می شود؟

چرا عزاداری محرم 10 روز قبل از شهادت امام حسین(ع) شروع می شود؟