مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 27 مرداد 1402 ساعت 12:452023-08-18بين الملل

آشتی دوباره تهران-ریاض به داشتن خاورمیانه ای باثبات تر کمک می کند


یک روزنامه پاکستانی با اشاره به اهمیت ازسرگیری روابط ایران و عربستان سعودی آن را «مسیری مثبت» تلقی کرد که باید مورد حمایت جامعه جهانی قرار بگیرد.

- یک روزنامه پاکستانی با اشاره به اهمیت ازسرگیری روابط ایران و عربستان سعودی آن را مسیری مثبت تلقی کرد که باید مورد حمایت جامعه جهانی قرار بگیرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه پاکستانی دیلی تایمز با توجه به سفر حسین امیرعبداللهیان به عربستان سعودی، با تیتر آشتی دوباره ایران-عربستان سعودی در یادداشتی درباره ازسرگیری روابط دو کشور نوشت: رقص های دیپلماتیک اخیر میان ایران و عربستان سعودی باعث شد دو کشور دل یکدیگر را به دست بیاورند.

وزیر امور خارجه ایران در اولین سفرش به عربستان سعودی پس از توافق با میانجیگری چین برای ازسرگیری روابط دو کشور، درباره اتحاد و گفتمان سخنرانی کرد.

این روزنامه در ادامه با اشاره به این که امیرعبداللهیان در کنفرانس خبری مشترک با همتای سعودی اش سفر خود به ریاض را مقدمه ای برای دیدار رؤسای دو کشور تلقی کرد، نوشت که این اظهارات او در بر دارنده پیامی چندلایه برای روابط نوپای دوکشور است.

در این یادداشت اشاره شد که دو کشور می توانند با کنار گذاشتن اختلافاتشان و تمرکز بر منافع مشترک، مانند امنیت منطقه ای، توسعه اقتصادی و مبارزه با افراط گرایی به داشتن خاورمیانه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آشتی دوباره تهران-ریاض به داشتن خاورمیانه ای باثبات تر کمک می کند

آشتی دوباره تهران-ریاض به داشتن خاورمیانه ای باثبات تر کمک می کند