مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 5 مرداد 1402 ساعت 13:052023-07-27سياسي

عزاداری 200 ساله یزدی ها در سوگ سقای کربلا/رسوم هیئات نامدار یزد


مراسم عزای شهدای کربلا در یزد که به حسینیه ایران شهرت دارد، حال و هوای خاصی دارد و امروز در سالروز شهادت قمر بنی هاشم، عزاداری هایی با قدمت 200 سال در یزد اجرا می شود.

- خبرگزاری مهر – گروه استان ها: مردم عزادار استان یزد که محبان راستین امام حسین (ع) و یاران ایشان به شمار می روند و با دل و جان با سبکی دلنشین به عزاداری شهدای این واقعه تاریخ ساز می پردازند، امروز در تاسوعای حسینی به سبک و سیاقی که سال هاست پیش گرفته اند، مراسم عزای قمر بنی هاشم را برگزار می کنند.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی، مسجد حضیره (روضه محمدیه) که به پایگاه انقلاب اسلامی معروف است، میعادگاه عزاداران حسینی و هیئات مذهبی شد به این ترتیب که در روز تاسوعا، اغلب هیئات بر اساس نظم و ترتیبی خاص با حضور در این مسجد، به اجرای مراسم نوحه خوانی و سینه زنی می پردازند.

مراسم سینه زنی تاسوعا در پایگاه انقلاب اسلامی این مراسم البته در روز عاشورا نیز برگزار می شود اما شور و شکوه مراسم تاسوعا مثال زدنی است و جمعیت عظیمی از عزاداران در قالب هیئات مذهبی در داخل مسجد بزرگ حضیره به سینه زنی هماهنگ و همخوانی اشعار آیینی و نوحه ها می پردازند.

مراسم پرشکوه عزاداری یزد به طور کامل توسط هیئات مذهبی این استان مدیریت می شود و نظم و هماهنگی و یکپارچگی مثال زدنی که در عزاداری های یزد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عزاداری 200 ساله یزدی ها در سوگ سقای کربلا/رسوم هیئات نامدار یزد

عزاداری 200 ساله یزدی ها در سوگ سقای کربلا/رسوم هیئات نامدار یزد