مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 مرداد 1402 ساعت 15:102023-08-19بين الملل

پیش بینی کارشناس: حذف ایران از مسیرهای انتقال انرژی و ترانزیت کالا


به نظر می رسد پاکستانی ها در مسئله حذف ایران از مسیرهای انتقال انرژی و ترانزیت کالا ، خودشان را با ایالات متحده آمریکا هماهنگ کرده اند.

به همین دلیل من تصور می کنم که خط لوله انتقال گاز طبیعی ایران به پاکستان، - به نظر می رسد پاکستانی ها در مسئله حذف ایران از مسیرهای انتقال انرژی و ترانزیت کالا ، خودشان را با ایالات متحده آمریکا هماهنگ کرده اند.

به همین دلیل من تصور می کنم که خط لوله انتقال گاز طبیعی ایران به پاکستان، دست کم تا زمانی که تحریم ها برقرار باشد و تنش در روابط تهران و واشنگتن ادامه پیدا کند، به نتیجه ای نخواهد رسید.

پیرمحمد ملازهی، تحلیلگر مسائل جنوب آسیا در روزنامه هم میهن نوشت:    دو مسئله در مورد بی میلی اسلام آباد به تکمیل پروژه خط لوله انتقال گاز طبیعی ایران به پاکستان وجود دارد.

اینکه پاکستانی ها می گویند مادامی که تحریم های آمریکا وجود داشته باشد، نمی توانند ریسک بکنند و با ایران همکاری کنند، حرف بی مبنایی نیست.

به ویژه با توجه به میزان کمک های سالانه ای که پاکستانی ها از آمریکا دریافت می کنند که به حدود 2 میلیارد دلار در سال می رسد که هم شامل کمک های مالی و توسعه ای می شود و هم شامل کمک های نظامی.

بدین ترتیب اسلام آباد به نوعی وابسته به آمریکا و دنباله رو سیاست های آمریکا است و نمی تواند خودش را از قید و ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی کارشناس: حذف ایران از مسیرهای انتقال انرژی و ترانزیت کالا

پیش بینی کارشناس: حذف ایران از مسیرهای انتقال انرژی و ترانزیت کالا