مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 مرداد 1402 ساعت 11:552023-07-29پزشكي

تلف شدن هزاران پرنده در نروژ و فنلاند


مقامات محیط زیستی نروژ و فنلاند اعلام کردند با شیوع بی سابقه آنفلوآنزای پرندگان، امسال (2023) هزاران مرغ دریایی و گونه های دیگر از پرندگان وحشی تلف شده اند و دام ها نیز در معرض خطر قرار گرفته اند.

- مقامات محیط زیستی نروژ و فنلاند اعلام کردند با شیوع بی سابقه آنفلوآنزای پرندگان، امسال (2023) هزاران مرغ دریایی و گونه های دیگر از پرندگان وحشی تلف شده اند و دام ها نیز در معرض خطر قرار گرفته اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از یورونیوز، در نروژ تاکنون بیش از 10 هزار پرنده تلف شده اند.

سازمان امنیت غذایی نروژ نیز روز پنجشنبه ممنوعیت هایی را برای رفتن به برخی مناطق از جمله سه منطقه حفاظت شده طبیعی وضع کرد.

یکی از مقامات در سازمان ایمنی مواد غذایی نروژ می گوید: شیوع این بیماری امسال بسیار بیشتر از سال های گذشته در نروژ بوده است.

سویه ویروس H5N1 سال هاست در بین طیور و پرندگان وحشی شیوع یافته است اما اخیرا این بیماری در گربه ، راسو و سمورها نیز گزارش شده است.

مقامات در فنلاند هم با بیان اینکه پرندگان وحشی به شدت تحت تاثیر این بیماری قرار گرفته اند، گفته اند سویه H5N1 تاکنون در 20 مزرعه شیوع یافته است.

وزارت امور اجتماعی و بهداشت فنلاند روز چهارشنبه در بیانیه ای با تایید شیوع این بیماری اعلام کرد: این بیماری به ویژه در میان مرغ های دریایی در حال گسترش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تلف شدن هزاران پرنده در نروژ و فنلاند

تلف شدن هزاران پرنده در نروژ و فنلاند