مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 مرداد 1402 ساعت 10:302023-08-13سياسي

ایران در مرز ریشه کنی بیسوادی


حدود 44 سال از فرمان تشکیل نهضت سوادآموزی می گذرد؛ فرمانی که یکسال پس از پیروزی انقلاب توسط امام خمینی (ره) در حالی صادر شد که آن زمان بیش از نیمی از جمعیت 6 سال به بالای ایران «بیسواد» بودند و حال به برکت فرمان امام و توسعه سوادآموزی، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی خیل عظیمی از کودکان لازم التعلیم از امکان ورود به مدارس محروم بودند و با توجه به روند صعودی رشد جمعیت، بر تعداد بی سوادان جامعه افزوده می شد، به طوریکه طبق سرشماری سال 1355 بیش از نیمی از جمعیت کشور بیسواد بودند.

فرمان امام خمینی(ره) و تاسیس نهضت سوادآموزی  یک سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و با توجه به اهمیت و ضرورت سوادآموزی و توسعه عدالت آموزشی به فرمان امام خمینی در دی ماه 1358 نهضت سوادآموزی تأسیس شد.

از بین بردن بیسوادی در کشور، استقلال فرهنگی، تبدیل کردن ایران به مدرسه ای بزرگ، از مهم ترین نکات مدنظر درتشکیل نهضت سوادآموزی بود.

کاهش فاصله باسوادی زنان و مردان بعد از انقلاب  در حالیکه یکی از اهداف طلایی نهضت سوادآموزی گسترش عدالت آموزشی بود، این وضعیت (عدالت آموزشی) اوایل انقلاب، بحرانی بود.

با موج سودآموزی که نهضت در کشور به راه انداخت، علاوه بر افزایش سوآموزی زنان و دختران ایرانی، فاصله باسوادی شهری و روستایی نی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران در مرز ریشه کنی بیسوادی

ایران در مرز ریشه کنی بیسوادی