مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 مرداد 1402 ساعت 16:252023-08-19سياسي

6 ماه حرکت برای عبور از 7 سال توقف


ارزیابی اقدامات ایران و عربستان در مسیر اجرای سند توافق نامه عادی سازی روابط، گویای این واقعیت است که تهران و ریاض با درکی راهبردی از ضرورت های کاهش تنش و توسعه ثبات و امنیت در منطقه در پیگیری روند آغاز شده بسیار جدی هستند.

- فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - نورنیوز نوشت: نوزدهم اسفندماه سال گذشته نورنیوز با انتشار توییتی که خیلی زود به تیتر اول رسانه های جهان تبدیل شد، اعلام کرد: دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران طی چند روز گذشته در یک کشور خارجی مشغول مذاکرات بسیار مهمی است.

اعلام قریب الوقوع نتایج این مذاکرات، تحولات قابل ملاحظه ای را رقم خواهد زد.

در فاصله انتشار این توییت با اعلام خبر امضای توافق سه جانبه میان ایران، عربستان و چین که چند ساعت بعد در پکن منتشر و موجب شگفتی محافل سیاسی و رسانه ای جهان شد، تقریبا هیچ کس فکر نمی کرد که بمب خبری که نورنیوز از انفجار قریب الوقوع آن خبر داده بود، مربوط به اعلام توافق ایران و عربستان سعودی برای عادی سازی روابط دوجانبه باشد.

دبیر وقت شورای عالی امنیت ملی کشورمان در اولین واکنش پس از امضای توافق نامه عادی سازی روابط میان تهران و ریاض در اظهارنظری کوتاه اما گویا، گفت وگوهای انجام شده میان دو کشور را صریح، شفاف، همه جانبه و سازنده ذکر کرد و افزود: رفع سوءتفاهم ها و ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

6 ماه حرکت برای عبور از 7 سال توقف

6 ماه حرکت برای عبور از 7 سال توقف