مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 مرداد 1402 ساعت 13:252023-07-23اقتصادي

راهکار کاهش گلایه مندی اصناف درباره دریافت کارمزد از تراکنش کارتخوان ها


رییس اتاق اصناف ایران از چهار اشکال اساسی بر بخشنامه بانک مرکزی مبنی بر دریافت کارمزد از تراکنش کارتخوان های صنفی خبر داد و ضمن مخالفت با این بخشنامه، - رییس اتاق اصناف ایران از چهار اشکال اساسی بر بخشنامه بانک مرکزی مبنی بر دریافت کارمزد از تراکنش کارتخوان های صنفی خبر داد و ضمن مخالفت با این بخشنامه، راهکار رفع گلایه مندی اصناف از این بخشنامه را در تاسیس بانک اصناف دانست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، میزان کارمزد خدمات بانکی ریالی و الکترونیک در پنجم اردیبهشت ماه 1402 توسط هیئت عامل بانک مرکزی تعدیل شد و برخی موارد نیز مشمول تعیین و تعریف کارمزد جدید شد.

به این ترتیب (به موجب ردیف 28 جدول پیوست شماره 2 بخشنامه فوق الذکر) از چهارم تیر ماه 1402 از دارنده دستگاه کارتخوان (واحد صنفی) به ازای هر تراکنش تا سقف 6 میلیون ریال از دستگاه کارتخوان در هنگام خرید، مبلغ 1200 ریال اخذ می شود و این مقدار برای تراکنش های بالاتر از 6 میلیون ریال، دو ده هزارم (0.

0002) مبلغِ تراکنش است.

اما به عقیده رییس اتاق اصناف ایران، وضع این مصوبه دارای چند اشکال اساسی است که مبنای آن را زیر سوال می برد.

حسین طاهرمحمدی چهار اشکال برای این بخشنامه برشمرد و گفت: نخستین اشکال آن است که مطابق مواد (2) و (3) قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار مصوب 16 بهمن ماه 1390، دستگاه های اجرایی مکلفن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راهکار کاهش گلایه مندی اصناف درباره دریافت کارمزد از تراکنش کارتخوان ها

راهکار کاهش گلایه مندی اصناف درباره دریافت کارمزد از تراکنش کارتخوان ها