مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 مرداد 1402 ساعت 13:552023-08-20سياسي

معرفی 3 اثر برای آشنایی کودکان و نوجوانان با مسجد مقدس جمکران


سه اثر «دیدار با مسجد زیبای جمکران»، «مامان من گم شده» و «گنجشکک و حوض آرزوها» آثاری هستند که در قالب قصه، کودکان و نوجوانان را با فضای مسجد مقدس جمکران آشنا می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، سی ام مرداد سال 1348 مسجدالاقصی به دست صهیونیست ها به آتش کشیده شد، سال ها بعد و به همین مناسبت به پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران و تصویب اعضای سازمان کنفرانس اسلامی در سی اُمین نشست این سازمان، این روز به نام روز جهانی مسجد  نامگذاری شد.

رهبر معظم انقلاب در کلامی درباره این روز می فرمایند: فراموش نکنیم که روز مسجد اساساً یک روز انقلابی است؛ یعنی تشکیل این روز و تعیین این روز که به خواست و مطالبه جمهوری اسلامی بود و در سازمان کنفرانس اسلامی به عنوان روز مسجد تصویب شد، به مناسبت آتش زدن مسجدالاقصی است؛ به مناسبت مقابله با دشمن صهیونیست است؛ اساس این روز یک چنین اساسی است؛ با این نگاه به روز مسجد نگاه کنید و حرکت را در این مسیر قرار بدهید.

مسجد، نمادی استوار از تمدن اسلامی در طول تاریخ بوده و ارزش و اعتبار خود را میان مسلمانان همواره حفظ کرده است.

یکی از این مساجد که قدمتی طولانی دارد و به دستور امام زمان(عج) ساخته شده و در سال های پس از انقلاب به پایگاهی مهدوی ـ انقلابی تبدیل شده است، مسجد مقدس جمکران است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معرفی 3 اثر برای آشنایی کودکان و نوجوانان با مسجد مقدس جمکران

معرفی 3 اثر برای آشنایی کودکان و نوجوانان با مسجد مقدس جمکران